Handleidingen



Waarom de KZX1250?
Wij hebben gevonden door middel van uitgebreid onderzoek dat veel problemen komen later wanneer uw voertuig wordt uitgerust met een HHO installatie. Niet alleen het kiezen van de juiste cel configuratie en de grootte, maar uw manier van voeden is. Veel onderzoekers weten dat de PWM moet hebben de mogelijkheid om automatisch te regelen stroom oververhitting te vermijden, maar er zijn veel andere zaken die komen bij, het maken van uw installatie en zij nemen veel van uw tijd en geduld met hen. Deze kwesties hebben geteisterd velen voor een lange tijd en heeft geleid tot het ontwerp van de KZX1250.

Power on / off
De PWM moet een foolproof manier van opstarten. U wilt niet te hebben om te starten met een schakelaar elke keer dat je rijdt, want je bent verplicht te vergeten uit te schakelen en dat kan gevaarlijk zijn. Sommigen hebben aangeboord in hun oliedruk sensor, zodat deze alleen ingeschakeld wanneer de motor draait. Anderen hebben aangeboord in hun contact als hun methode van keuze. Beide van deze methoden vereisen een hoge stroom relais als de circuits die tikte in niet de hoge stromen die nodig zijn om de macht van de PWM voeding. Hoge stroom relais zijn gevoelig voor vonken bij het in-en uitschakelen, tenzij een snubber circuit gebruikt wordt, maar zonder een dergelijke een snubber circuit, de boog zal veroorzaken putjes op de contacten en zal uiteindelijk falen. Soms zijn de contacten kunnen zo heet worden van deze vonken dat ze eigenlijk zelf lassen. Beide van deze methoden vereisen ook het aanpassen van bestaande circuits die deel uitmaken van uw voertuigen elektrische systeem waar de voertuigen garantie kan vervallen en kan een monteur die werkzaam is op uw voertuig te verwarren. Deze instellingen hebben ook andere fouten. Bijvoorbeeld, als de batterij is heel zwak, zal de PWM nog steeds te leveren stroom naar de cel; verdere verzwakking van de batterij. Als de ontsteking tikte in, zal de PWM ook branden als de sleutel in het ACC-stand. U zich wellicht herinnert niet aan de ACC-stand gebruiken, maar iemand die leent uw voertuig niet.

De KZX1250 lost al deze problemen door het hebben van het unieke vermogen van voelen wanneer de motor draait en als het niet door de controle van de laadspanning en pas te draaien wanneer de dynamo stroom aan het systeem. De mogelijkheid voor het om dit te doen niet afhankelijk is van het wijzigen van bestaande circuits of die het gebruik van een hoge stroom relais. Als de batterij zwak is de KZX1250 volledig uitgeschakeld. De KZX1250 is de volledige controle van het draaien van de unit aan en uit, zodat je geen zorgen te maken over of het moet op of niet. Als u gebruikt een ander PWM dat de macht controles door het aftasten van de spanning en het systeem je niet als hoe het werkte, is het waarschijnlijk vanwege de onjuiste toepassing.  De KZX1250 werkt perfect elke keer.

Huidige bewakingssysteem
Samen met het installeren van een PWM aan de macht je cel, moet u ook het meten van de huidige naar de cel. Dit is belangrijk, zodat u goed aanpassen PWM en beschikbaar moet zijn te allen tijde de status controleren wanneer u het onderhoud van uw systeem. Velen hebben gekocht deze afzonderlijk en moest een manier van monteren ze ergens in het voertuig of onder de motorkap te vinden. Een ampèremeter is zo belangrijk bij het gebruik van een PWM dat vonden we het een must om het een integraal onderdeel van het KZX1250.

Fire Safety
De gekozen methode moet het voeden van zijn veilig te gebruiken in uw voertuig.Aangezien een typische hoge stroom PWM kan behoorlijk warm, kan het een brandgevaar. Gezien dat velen hebben hun PWM geïnstalleerd in het interieur van hun voertuig, in het bijzonder in het dashboard. Dit vormt een ernstige kwestie, omdat de veiligheid in het geval dat de PWM in brand tijdens het rijden op de snelweg, er is echt geen gemakkelijke manier om de situatie onder controle te brengen. Zodra het begint te branden en het vullen van uw voertuig met rook, kun je niet makkelijk gooien het uit het raam want het is vastgeschroefd en bevestigd aan zware gauge draad. Als het zou verbranden, je enige alternatief is om de ramen te openen, over te trekken, uit te krijgen en het branden te bekijken (tenzij u een brandblusser).
Echter, het installeren van de PWM onder de motorkap houdt in dat het zal moeten worden waterbestendig tot sprays van het water die ervoor zorgt dat de elektronica te mislukken weerstaan. Je kan niet echt een waterdichte behuizing, omdat de PWM wordt heet en moet om adem te halen. Als u verzegeld in een luchtdichte behuizing, zou de luchtdruk in te bouwen als de temperatuur verhoogd en het uitblazen van de pakking of kan zelfs uit elkaar blazen de behuizing. Dit betekent dat de elektronica moet worden conformally gecoat en de behuizing moet in staat zijn om adem te halen, niet alleen om de druk, maar in staat te stellen alle vocht die neerslaan in de behuizing af te voeren.
Het maken van de KZX1250 waterbestendig, zodat het kan worden geïnstalleerd onder de motorkap, was een van de eerste specificaties. Niet dat de KZX1250 is gevoelig voor verbranden, maar dat de elektronica in het algemeen kon zo niet alle voorzorgsmaatregelen moeten worden genomen. In feite is de KZX1250 is het minder waarschijnlijk om op te branden dan andere PWM is om vele redenen. Voor een, loopt een stuk koeler dan de andere PWM's die we hebben gezien en het heeft geen een heatsink die rode warm krijgt. Ten tweede heeft het thermische beveiliging ingebouwd die controleert de temperatuur van de MOSFET en zal zet ze onmiddellijk uit als de temperatuur moet boven de normale bedrijfstemperatuur (dat is ruim onder de bovenste van de MOSFET de temperatuur te beperken). Dat lijkt misschien niet een grote deal totdat je na te denken over de mogelijkheden.
Bijvoorbeeld, wat gebeurt er als de ventilator brandt uit? De meeste PWM's niet zou merken. Ze zouden alleen maar gelukkig levert de gevraagde stroom af tot de MOSFET's verbrand. De KZX1250 zou net vlag als een fout aan zodra de temperatuur van de MOSFET's verhoogd tot boven de toegestane temperatuur en zet de MOSFET's uit te schakelen. Natuurlijk is dat de bovenste temperatuur alleen zou worden bereikt als de KZX1250 was het tekenen van een aanzienlijke hoeveelheid stroom met een dode ventilator. Een ander ding de meeste mensen zullen niet beseffen meteen is dat ze hun eenheid gemonteerd in een zeer hete plek onder de motorkap. Het lijkt misschien een koele plek, maar als de kap naar beneden is, warme luchtstromen vanaf de motor wellicht iets gericht zijn op het.  Als je om in een ernstige frontale botsing en je bent klopte op bewust, zou uw motor, kraam hoe zit het met uw PWM? Als deze is aangesloten op de ontsteking, zal het nog steeds werkt, het produceren van gevaarlijke hydroxy dampen die een slechte situatie kan veranderen in een catastrofe! De KZX1250 zou gewoon uit te schakelen.

Short Circuit / overbelastingsbeveiliging
De meeste PWM's die zijn verkocht voor HHO niet beschikken over een eigen circuit bescherming. De verkoper zal u vertellen dat u een zekering te installeren in lijn met je cel om de PWM te beschermen tegen overbelasting en kortsluiting. Het installeren van een hoge stroom zekering in lijn met uw cel is een must maakt niet uit wat je gebruikt PWM, de KZX1250 is geen uitzondering. De reden waarom u een hoge stroom zekering is niet om de PWM te beschermen, maar om een brand te voorkomen uit te breken als de elektronica uitvalt om welke reden dan ook. Als u bescheiden dan de nominale stroom van de zekering (het kiezen van het huidige te hoge of het toevoegen van een beetje te veel elektrolyt, dan is de zekering kan de bescherming van de PWM, wil, maar als er een kortsluiting, de MOSFET's in de PWM worden beschadigd. Je zou het niet meteen merken, omdat er meestal geen zichtbare tekenen en de eenheden nog zou kunnen werken, maar de schade is er intern. De MOSFET's op weerstand (bekend als RDS on) zal licht toenemen als het kanaal is licht gekookt. De MOSFET zal meestal nog functioneren, maar vanwege de verhoogde weerstand zal het warmer worden dan toen u het eerst kocht en zal uiteindelijk falen. Automotive zekeringen zijn ontworpen om uw voertuigen kabelboom voorkomen dat ze in een broodrooster of meer specifiek, om rechtszaken te voorkomen. Ze zijn nooit ontworpen om elektronica te redden. In feite is er eigenlijk niet veel van een stimulans om de consument te beschermen tegen hoeft te re-buy een elektronisch product. Dus de PWM is niet echt beschermd en sinds een cel is gewoon een stel elektroden afstand van elkaar een fractie van een centimeter uit elkaar en maakt gebruik van een geleidende elektrolyt te verhogen stroom, kortsluiting en overbelasting zijn zeer algemeen. 
We vonden dat een PWM moet duurzaam genoeg om te overleven, ongeacht de toepassing is gebonden aan het gezicht. Immers, als je moet blijven zekering vervangen wordt, MOSFET's en complete PWM's, kon het oplopen tot een hoop verspilde tijd en geld, waardoor de doelstelling van de installatie van het systeem in de eerste plaats. Aangezien de zekeringen te openen door te verbranden wanneer de temperatuur van de gloeidraad stijgt tot een bepaald niveau, ze zijn zeer traag in het breken van het circuit. Ze nemen zo veel als 100 ms (een tiende van een seconde) te openen na het passeren van hun nominale stroom. Dit komt omdat elektrische stroom gaat een stuk sneller dan warmte en dus konden ze hebben honderden ampère van de huidige door hen wordt voor een korte tijd voordat ze daadwerkelijk het circuit te breken. Dezelfde warmte die de gloeidraad brandde in de zekering is dezelfde hitte die de MOSFET ziet, in feite, de MOSFET ziet nog meer warmte, omdat het een hogere weerstand dan de zekering en heeft dus een hogere IR te laten vallen.

Manual KZX1250